Thursday, August 25, 2011

Ferrari 458 Spider

Ето, че и едно от най-чаканите попълнения в средите на супер колите бе официално обявено - бленувания "Spider" на 458 Italia... Няма как един такъв автомобил да не бъде специален (не само за тези, които имат възможност да си го купят) след като трябва да наследи предшественика си F430 Spider, който бе един от най-желаните и вълнуващи супер кабриолети в света... Освен това 458 Spider трябва да засенчи и ограничената като бройки открита серия на 430 Scuderia - 16M, създадена в чест на 16-те конструкторски титли на Ferrari във Formula 1... Сигурен съм, че не е лесно да започнеш конструирането на автомобил с толкова висока цел, но това никога не е било проблем за "гордите кончета" от Маранело и те никога не са изневерявали на имиджа си, като винаги са създавали технологични шедьоври по-добри от предшествениците си във всеки отделен детайл... И ето че го направиха отново с 458 Italia, а след това и с 458 Spider... И като заклет фен на компанията бях сигурен в това... Чаках и двете коли с огромно нетърпение, въпреки, че не можех да си представя как една кола може да бъде по-добра от F430...

По дяволите колко е красива тази Italia-нка... Ама наистина... Всяка една линия, всяка една извивка или отвор са на мястото си... Няма да ви я описвам, всички знаете как изглежда, а за останалите съм сигурен, че "Чичко Google" е подготвил хиляди снимки... Чувал съм критики за вида на F430 и въпреки, че не съм съгласен с тях всичко е въпрос на вкус... За тази никога нищо негативно не съм чул... Нито дума за вида, дизайна и качеството на изработка... Нито една!!!... Е като изключим бръщолевениците за това, че мигачите, чистачките и фаровете били на волана и като го звъртиш не знаеш кое къде е, както и че нямало аналогов скоростомер... Аз имам разумно обяснение за всички тези "грешки" на конструкторите и съм напълно съгласен с тези решения... Да не говорим, че новото 8-цилиндрово Ferrari с централно разположен мотор е и една от най-бързите коли на планетата... Моментално стана еталон за супер колите по света, превъзхождайки предшественика си с огрома преднина... Наистина не бях виждал толкова голям скок между два модела на компанията от един клас... И за това няма смисъл да говоря повече... Има достатъчно тестове къде ли не... За съжаление не съм карал такава (не можете да си представите колко искам)... Иска ми се да ви излъжа като ви кажа, че скоро това ще се случи... Но няма особено много изгледи... Както и да е, това са си мои мъки...

Тук говорим за новата открита версия... Естествено нямаше как по традиция да не направят такава, всички знаехме това и просто чакахме... Имаше спекулации всякакви за начина, по който ще изглежда, за това колко ще е бърза и как ще е в сравнение с Berlinetta-та (италианците така наричат купетата си... мамка му дори и думите им са красиви и носят емоционален заряд в себе си)... И в крайна сметка в началото на тази седмица от Ferrari ни зарадваха с официална информация по въпроса... И със снимки:






Новия Spider ще бъде с твърд сгъваем покрив, няма да има прозрачен капак над двигателя (вероятно продиктувано от първото) и е... умопомрачително красива... Не се съмнявахте нали? Е... И аз ;) ... Но въпреки това съм малко резервиран... Съжалявам да го кажа... Иска ми се да уверя и себе си, че във всяко отношение е по-добра от купето и предишната открита кола... Но все още не мога :(... Не... Недейте да си мислите, че не ми харесва... Ни най-малко... Оправда напълно очакванията ми... Казват, че е само 30-40кг. по-тежка от купето (нещо невиждано до сега за кабрио с твърд покрив... само конструкцията на сгъваемия покрив е с 30тина кг. по-лека от еквивалентна такава на платнен гюрук), ще е също толкова бърза и по никакъв начин управлението или поведението на пътя няма да са развалени... А звука от този невероятен високооборотен шедьовър зад шофьора ще достига нефилтриран и без никакви пречки директно до ушите ви, заедно с вятъра и ще ви даряват с такава симфонична прелест, че и концертна зала би ви завидяла... Проблема е друг... Аз съм малко консервативен по отношение на откритите коли... Та си харесвам платнените гюруци... Да... Да... Знам... По-шумни са, за някой са и по-грозни, обикновено задното прозорче се надрасква или изкривява образа назад... Но това е чара на тези коли... Искам дори само като я погледна да знам, че като махна това парче плат над главата си ще съм свободен... Абе странно е... Не мога да го обясня... Просто така го чувствам... А на всичкото отгоре, ако заради това плоско парче таван дето се прибира отзад в новата кола са махнали стъклото, което открива така възбуждащата гледка към V-образния 8-цилиндров мотор с "Testa Rossa" (червена глава... така е бил кръстен едно време един от легендарните автомобили от този тип със задно разположен мотор... досещате се, че идва от червените капаци на цилиндовите глави) и червените колектори с надпис "Ferrari", то аз определено предпочитам стария номер от F430 Spider... Не, че ще променя нещо или пък няма да се радвам на колата... Просто това е нещо, с което още не мога да се примиря вътре в себе си... Въпреки че... сега се замислих... че подобните коли от по-старата школа - Testarossa, 288, 348, 355 и др. също залагат на метален капак с решетка над двигателния отсек. Най-вероятно и това ще ми отлежи в главата и, имайки предвид огромното и превъзходство над стария модел (който точно във вариант Spider скоро за кратко, но достатъчно време имах удоволствието да покарам) и пренебрежимите разлики с купето, съставките вложени в новата кола отново ще я направят и в моето сърце най-желаният "Spider" на планетата :) Поне едно е сигурно - усещането, което тази кола ще може да даде на двамата щастливци настанени в ръчно ушитите от ексклузивна кожа седалки под откритото небе ще бъде едно от най-страхотните, които човек може да изпита зад волана на автомобил... Не ме питайте от къде знам B-)

No comments:

Post a Comment