Wednesday, August 24, 2011

В началото бе...

"Какво пък? Защо не?" си казах, за пореден път блуждаейки из мислите си в поредния скучен ден... И без това наскоро кандидатствах за работа в чужбина като "blogger" в един дилър на BMW... Та може би сега е идеалния момент да започна свой собствен блог, нищо, че не ме взеха в Канада :) ... И ето ме и мен в модерния свят на блогърите В-) - оформих си изгледа на блога, написах кратко описание за себе си, а в момента "отмятам" и първия пост... Ясна е и тематиката на хаотичните ми писания, които евентуално ще се появяват тук (надявам се по-често, дори и да не се харесват на всички :D)... Имайки предвид, че и без това в главата ми не се срещат често мисли за друго освен за автомобили, и тук "споделените" (нали казват, че за това били тези изобретения на съвременните интернет технологии, блоговете) неща ще са такива... Няма да говоря за жени, политика, футбол и тем подобни банални теми, и без това прекалено буйно заливащи ежедневието ни... Не че автомобилите и автомобилния спорт не го правят, но като чели на тях не се обръща толкова внимание... Да не говорим, че много малко от хората, които бълват нещо в тази насока знаят какво правят... Не казвам, че това, което ще прочетете тук родено от "гениалната" ми глава ще бъде "истината, само истината и цялата истина", нито пък, че аз съм единствения и неповторим компетентен автомобилен специалист... Ни най-малко... Просто съм един отдаден (може би е по-правилно да кажа откачен на темата, но така звучи по-изискано) фен на автомобилния свят, като с годините съм натрупал опит и познания, които искам да прилагам и споделям с останалите... Не съм журналист или нещо подобно... Дори и не искам да съм близо до това определение, защото покрай многото невежи в тази област (имам предвид журналистиката) и малкото останали добри специалисти минават под ножа на лошото име донесено им от некомпетентните им колеги... Та, да, такава е горчивата реалност - у нас истински добрите специалисти, с нужните познания и опит, разбиращи и вършещи отлично работата си като посредници между света на автомобилите и неговите фенове, се броят на пръсти... Сигурен съм, че всеки от вас е срещал какви ли не небивалици както по автомобилните списания или предавания, така и по хилядите сайтове, форуми, клипове и т.н. уеб явления... Е аз ще се постарая да не ви заливам с такива глупости... Няма да ви говоря наизустени сухи цифри и азбучни истини, нито ще казвам неща, за които не съм сигурен... Ще споделям мнения, впечатления и мисли, с които не искам да ангажирам никого, нито пък искам някой да се съгласява с мен... Естествено винаги съм отворен към други гледни точки и дискусия по даден въпрос... Готов съм да научавам нови неща и да се усъвършенствам в тази посока... Това съм аз и начина, по който виждам нещата, за които пиша...

Така, може би стана много дълго... ама почти свърших :)...

Сега сигурно е момента да кажа поне малко за това кой съм аз и от къде се взех, та да си мисля, че мога да давам мнение и да отправям критика...
Та... Казвам се Александър Цветков и съм роден през далечната (вече) 1984г. в гр. София... Още от малък баща ми ме запали (за което съм му адски благодарен:) ) по всичко, което бръмчи и се движи с по-висока скорост от тази на човешкия ход. На 7 годишна възраст, имайки предвид завидния ми интерес към тази част от световната индустрия, родителите ме записаха в школата (тогава още имаше такива) по картинг в Националния Дворец на Децата, където по онова време се помещаваше и националния ни отбор по картинг (да и такова нещо имаше все още)... Та тази стъпка може би промени всичко от този ден нататък в живота ми и предопредели бъдещето ми... От този момент нататък аз бях обсебен от всичко на този свят, което се движи задвижвано от някаква "странна сила"... Бях обсебен от коли, картинги, мотори и всякакъв вид моторспорт и придвижване... Вече бях състезател преди да мога да чета правилно... Подготвях и карах задвижвани от ДВГ машини преди още да мога добре да карам колело... Купувах си всякакъв вид автомобилна литература на всякакъв език само и само да гледам картинките... Пораствайки все повече и повече се засилваше интереса ми към трупане на познания за тези толкова опияняващи "неща", които заемаха мислите и мечтите ми... Дойде време да избера училище, в което да продължа образованието си след 7ми клас... Естествено избора ми бе един единствен - най-елитния по това време техникум "Вилхелм Пик", който скоро след това стана професионална гимназия "Хенри Форд"... Бях успешно приет и започнах задълбоченото изучаване на автомобилите и техните компоненти и това, което научавах всеки изминал ден запълваше празнините в главата ми по отношение на нещата, неразбрани до този момент... Двигатели, трансмисии, окачвания и всички останали дребни детайли, правещи един автомобил това, което е, вече ми бяха открили своите тайни... Бях амбициозен и жаден за знания, защото знаех, че ще прекарам живота си покрай автомобилите, моторспорта и всички техни форми... Завърших с отличие и бях награден сред първите във випуска си, след което със страхотна скорост навлязох в света на автомобилите със същото настървение и отдаденост както до сега... Вече можех сам да преценявам кое какво е и да разбирам къде какво е вложено... Можех (горе-долу) да преценявам кой автомобил е хубав и кой - не... Съответно познанията ми и опита, които бях натрупал до момента ми помогнаха да избера това, което ще търся в автомобилите, това което искам от тях и компаниите, които предлагат точно това... Е, компанията, която още години преди това ме бе грабнала бе BMW... Бях закърмен като фен на Ferrari и това също е така и до днес... И двете обаче се оказват и до днес правилен избор, въпреки, че когато той е бил направен не съм имал познанията и опита да обясня тези си влечения... И... Да знаете... Днес знам много, достатъчно много, за да затвърдя тези си пристрастия ;)... Годините си вървяха, направих опити да се изуча в ТУ София, по специалност "Транспортна Техника и Технологии", но многобройни фактори попречиха на това ми начинание и все още не съм го избутал... За сметка на това покрай други мои начинания натрупах безценен опит и многобройни приятели... През 2002 се присъединих към BMW обществото в неговия форум... След като две години по-късно закупих първото си BMW E30 318is се присъединих официално и към BMW Клуб България и от тогава, смея да твърдя съм си изградил позиция на уважаван член на клуба, форума и обществото като цяло... Помагал съм на който мога и с каквото мога и ще го правя и занапред... И до ден днешен на тази гилдия дължа честта да се познавам с най-добрите си приятели и опита, който съм натрупал не само по отношение на BMW, но и автомобилите и живота като цяло... Организирали сме много мероприятия по писти, гори и бензиностанции... Пътували сме много и сме споделяли много от манията си във форума http://bmwpower-bg.net/forums/. През годините лека полека с най-близките ми приятели започнахме да правим колите си заедно... Четяхме, правехме, учехме се, карахме и така лека полека започнахме да подготвяме колите си завидно добре... Добили самочувствие през 2008ма родихме идеята да създадем нещо като отбор, който по-късно нарекохме Motorsport Technik, който да използваме като име за своите "дела" и заедно с това да популяризираме дейността си... През 2009та си купухме Е36 М3, което изцяло искахме да използваме като демонстрационен състезателен автомобил, с който да се забавляваме по пистите, показвайки нагледно познанията и способностите си... След убедителна доминация през същия (дебютен) състезателен сезон в шампионата по "Time Attack", както и благодарение на подкрепата на приятелите и семейството ми, аз станах шампион със само две 3ти места разбъркващи смачващия маратон от победи... Колата беше блестящо подготвена... Очевидно я карах достатъчно добре, за да побеждавам, а и късмета бе с мен - ето, че съставките за успех бяха на лице... Тук е момента да отбележа, че през всичките години управлението на автомобилите, а и самите те за мен не са били с цел придвижване... Та както и самите машини така и управлението им при мен е съпътствано с огромна доза професионализъм, който всеки удобен момент гледам да надграждам с колкото се може повече знания и опит... Та по отношение на карането също знам някое и друго нещо... От скоро професионално се занимавам с шофирането във всичките му форми и като инструктор към училище за шофиране "ProDrive", като също така работя и с BMW по организирани от тях мероприятия...

Много се отплеснах говорейки за себе си, но ето ме сега... 20 години по-късно, след почти дузина собствени BMWта и още толкова подготвени коли... след покарани десетки сериозни коли и не знам вече колко стотин хиляди километра зад волана... със същия маниакален блясък в очите, когато стане въпрос за бензин и гуми... мисля, че опита (забравих да спомена и забежките си като автор на някой текстове в списание OffRoad BG, изявявайки се като своеобразен тест пилот:) )  и познанията ми ме правят годен да споделям мисли и да правя коментари на автомобилния свят и неговите герои...

Благодаря Ви за търпението да изчетете всичко това и до нови срещи, вече с далеч по-интересни теми и мисли :)))

No comments:

Post a Comment