На
15-ти и 16-ти Септември на
писта „Дракон“,
Калояново, BMW Клуб
България осъществи с
изключителен успех първото у нас учебно
пистово мероприятие – Track
Day Experience 2012.
Двудневното събитие премина в страхотна
атмосфера и при стегната организация,
създадени изцяло от екип ентусиасти
от Клуба. Благодарение на техните знания,
опит и професионализъм тридесетте
участника се радваха на изключително
внимание и персонално отношение целящо
да помогне на феновете да обогатят
познанията си за динамичното шофиране,
да опознаят автомобилите си и да подобрят
контрола над тях, като по този начин
станат по-ефективни на пистата и
по-безопасни на пътя.
Участниците
бяха посрещнати със специално подготвен
пакет с материали и комплименти от BMW
Клуб България, както и
енергиини напитки „Monster”
за свежо начало на съботния
ден. След задължителното сутрешно кафе
и ориентация в обстановката, на гостите
бе представен екипът, стоящ зад
осъществяването на събитието:
Росен
Коларов
-
председател
на BMW Клуб България, мениджър на
най-успешния картинг отбор у нас и
движеща сила на програмата за развитие
на млади таланти в автомобилния
спорт.
Александър
Цветков
- съосновател и пилот на „Motorsport Technik“,
шампион в "Time Attack" шампионата с BMW
M3, състезател в националния картинг
шампионат, инструктор по
безопасно и динамично шофиране в училище „Driving
Skills” и
работещ по проекти на BMW в България и
чужбина.
и инструкторите работещи на разположение
на участниците:
Стефано
Ловчалиев
-
многократен шампион на България по
картинг и трикратен шампион по картинг
в източноевропейската зона;
Златомир
Митев
-
български
пилот на BMW от немския рали шампионат;
Димитър
Стойчев
-
шампион
на България в шампионата по затворен
маршрут (писта) и вицешампион в планинския
шампионат;
Виктор
Миленков
-
съосновател
на "Motorsport Technik", инструктор в проекти
на BMW в България и чужбина и възпитаник
на "Училище за Пилоти Павел Жеков";
Александър
Атанасов
-
още
един възпитаник на "Училище за Пилоти
Павел Жеков" и победител в клас до
2800куб.см. на тазгодишния събор;
Иво
Войков
-
един
човек прекарал последните 10 години от
живота си с нас по писти и събития
свързани с BMW и автомобилния спорт и
съществена част от екипа на "Motorsport
Technik" и BMW Клуб България.
Освен като инструктори на пистата и със своите автомобили бяха:
Васил Коларов с Е30 М3 Turbo - многократен шампион на България по картинг и многократен победител в големите класове на BMW събора;
Владислав
Димитров "Sharo" с Е30 V8 S62
- преминал
курсове в BMW Driver Training, конкурентен Time
Attack и дрифт пилот със сериозна заявка
за големи постижения;
Ивайло
Алексов с Е36 М3 Evo -
шампион
в Time Attack шампионата и титулован дрифт
пилот;
Явор
Алексов с Е30 330i S50
- собственик,
мениждър и пилот в един от най-добрите
и бързо развиващи се екипи за подготовка
и поддръжка на автомобили BMW - "Mirafiori
Car Mods".
След
като всички вече бяха убедени в качествата
и способностите на екипа от хора, готов
да предаде знанията и опита си на
участниците, дойде време за теоритичната
презентация, проведена в уютната "Racing" oбстановка на заведението на Писта Дракон.
В нея бяха застъпени
най-важните неща свързани с основните
за динамичното шофиране и контрола на
автомобила факти – правилната позицията зад
волана, правилните похвати за боравене
с контролните органи в автомобила, какво
влияние оказват на поведението му
сцеплението, баланса и динамиката, как
тези неща се намесват в управлението и
накрая как трябва всичко това да бъде
приложено максимално ефективно за
намиране на най-бързия път по пистата
и неговото най-пълноценно оползотворяване. Това бе основата, на която участниците трябва да стъпят, за да могат да усъвършенстват ефективността и безопасността
при шофирането си.
В крайна сметка мненията на присъствалите
говорят достатъчно за влиянието, което
тази част от събитието е оказала върху
тях:
„Смея да твърдя, че никога не съм
присъствал на по-увлекателна и ценна
теоретична лекция. Получавайки знанията
от лекторите целият пъзел на шофирането
(и по-точно - динамичното шофиране) се
нареди в главата ми. От момента на сядане
в автомобила до момента, в който спираш,
откачаш колана и усещаш как краката ти
треперят.“
„Ще започна с теорията, защото тя
обикновенно е най скучната част - е да,
но не и когато е поднесена по толкова
интересен, достъпен и увлекателен начин,
с конкретни примери и ситуации от пистата
и ежедневното каране - просто успя да
грабне всички от самото начало и да ги
накара да слушат с отворена уста 2 часа.“
След
запознаване „на сухо“ с трасето и
неговите особености, бе време за кратка
почивка и вкусен обяд, отново подсигурен
от огранизаторите. През това време
участниците бяха разделени по групи,
всяка една поверена на един от инструкторите
и след "зареждането" със задължителната доза хапване имаха възможност, водени от пилотен
инструкторски автомобил, с ниско темпо
да опознаят пистата с нейните „капани“
и тънкости.
Така вече те бяха готови да
атакуват асфалта със своите автомобили,
развивайки симбиозата човек-машина с
помощта на инструкторите до степен
непозната на повечето от тях. Всеки един
от тях излизаше на пистата придружен с
„инструкторски навигатор“, който му
разкриваше всяка една тънкост за
опознаването на техниката и намирането
на най-бързия път между завоите. Завой
след завой, обиколка след обиколка се
трупаха умения, събираше се опит и се
създаваха усещания, водещи екзалтираните
фенове до нови висоти и носещи незабравими
спомени.
Вечерта
бе време за разбор и почивка в атмосферата
на пушещи скари, приятна компания и
ентусиазирани автомобилни разговори,
като, въпреки умората, адреналина и
емоциите надделяха и „пистовото барбекю“
продължи до малките часове на нощта.
През
следващия ден на разположение бе цялото
трасе и неизменната помощ на инструкторите,
като всичко това доведе до много
удоволствие от шофирането, много усмивки
и сериозна работа за подобряване на
уменията на всички, която работа в крайна
сметка бе наградена с изключителни
резултати на всеки един от участниците.
Освен
в личните си автомобили участниците
имаха възможност
и
да
застанат "вързани" на пасажерското
място по време на изключително бърза
обиколка на пистата или по време на
зашеметяващо дрифт преминаване на
трасето, като
така добият представа какво наистина
е състезателното темпо, какви са
възможностите на пистата и физическите
ограничения на автомобилите.
На всеки
един фен бе предоставена и възможността
да наеме подготвена тренировъчна
състезателна кола от "ProDrive",
поставяйки
самия себе си в ролята на състезателен
пилот!
След
всички тези емоции през невероятния
уикенд участниците получиха сертификат
за участие и преминато обучение по
динамично шофиране. Всички бяха уморени,
но изпълнени с нови знания и умения,
бяха заредени с емоции и енергия и се
чувстваха горди и щастливи от страхотния
прогрес постигнат благодарение на
техните старания и работата на екипа
на BMW Клуб
България с всеки един от тях!
За всичко
това свидетелстват и многото положителни
мнения на присъствалите на събитието,
които не скриха очарованието си от Track
Day Experience 2012:
----------
„Замисълът
вложен от Клуба за организирането на
учебен трак дей е удар право е десетката.
Сред нас има не малко хора, които са
прекарали и продължават да прекарват
много време активно по пистите и имат
безценен опит и също така много хора
като мен, които биха искали да се докоснат
до един по-друг вид шофиране - да осъзнаят
своите и на автомобила си възможности
и полека-лека да работим за тяхното
изравняване, ако не и повече.
Искам
да изкажа огромното си удовлетворение
от незабравимия уикенд на Калояново и
да благодаря на Клуба, че организира
това за нас. През цялото време се чувствах
като у дома си, което е признак, че сме
част от едно семейство, където всеки
иска да помогне на другия с това, което
знае и може.“
----------
„Изкефих
се много. Научих много. Накарах се
жестоко. Видях се с приятели. Изкарах
си супер! Точно така си представях един
истински трак дей. Да има кой да поправи
грешките ти, да имаш време да ги осъзнаеш
и поправиш. Да подобриш времето си, да
се убиеш от каране и накрая, когато
тръгнеш да се прибираш, да не ти се кара.
Всичко това е налице. Радвам се, че
направихте това, радвам се, че успях да
присъствам. Радвам се и съм сигурен, че
ще продължим напред към следващото и
по-следващото подобно мероприятие.
Благодаря ви!”
----------
„Точно
това е типа мероприятия, за които винаги
съм мечтал. Радвам се и ви благодаря, че
осъществихте една от моите мечти.”
----------
„Беше
страхотно,едно невероятно мероприятие
което ми достави огромен кеф,много фън
и не на последно място много "жокери"
за това как да се кара бързо и безопасно.
За пореден път Клуба доказа защо е най-добрия в България и че нямаме аналог и всичко се прави от фенове за фенове.
За пореден път Клуба доказа защо е най-добрия в България и че нямаме аналог и всичко се прави от фенове за фенове.
БЛАГОДАРЯ на всички,които се бяха заели
с организация и всичко беше на ниво,за
пореден път доказахме че сме номер 1!”
----------
„Много
съм щастлив, че имах възможността да
бъда на това мероприятие и да усетя
тръпката от това да съм на пистата, а и
да бъда между хора, които са професионалисти.
Всичко беше така организирано, все едно
не се случваше в България.
Вече очаквам следващия BMW Track Day Experience,
защото освен емоции, ни учи как да
контролираме автомобила си на пътя, не
само на писта.”
----------
„Присъствах
само част от втория ден, усещането беше
невероятно. Разбрах колко много грешки
съм правил досега, и върху какво трябва
да работя за да ги коригирам. Научих
много неща и усетих колата си така както
никога досега.”
----------
„Никога
през живота си не съм се качвал на
състезателен автомобил и съответно -
на писта. Картинг съм карал 2-3 пъти като
последният беше на Конска преди 2 месеца.
За мероприятието чух от колегата rve и с
удоволствие реших да го придружа.
Първоначалната идея беше само да гледам.
Но докато започваше презентацията
- реших да се запиша. И това решение се
оказа едно от най-правилните в живота
ми.
Възможността
да се управляват учебни автомобили
(Е36 318i), които са специфично пригодени
за пистата беше единственият шанс за
мен самия да приложа теорията докато
съм зад волана.
Още
с излизането за първото си каране по
пистата вече бях придобил някаква
представа за това, което се иска от мен
- а именно - да премина пистата със
знанията, които бяха заложени
в презентацията. Излизайки
на пистата за първите ми 5 обиколки,
успях да получа множество добри думи
за начина, по който се справям зад волана
и няколко специфични критики, върху
които трябваше да се концентрирам при
следващото си излизане на пистата. При
второто ми каране вече всичко беше почти
готово за неделния ден. Остана само да
поработя върху идеалната линия, която
не е възможно да се научи за 10 обиколки.
Неделята
започна интересно - направих сесия от
5 обиколки и
постигнах първото си най-добро време
за деня 1:10:20. Преди да започне серията
с моя инструктор, той ме качи, за да ме
повози и да ми покаже къде и как трябва
да използвам втора скорост. След неговото
возене направих значително по-доброто
- 1:07.69.
Излизайки
сам на пистата за третата си серия за
деня бях невероятно надъхан и малко
притеснен, обаче
успях да постигна най-доброто си време
за деня 1:06.43 в комбинация с други две
бързи 1:06.44 и 1:06.76.
Реших за последната си сесия да се кача
в другата учебна 318-ка, с която изчистих
грешките от първото каране, но постигнах
"само" 1:06.79. Това ми показа, че
темпото ми с двете коли е било идентично,
а и също така - абсолютната идентичност
като възможности на двата учебни
автомобила.
Накрая,
за капак на всичко, получих наградата
за най-голям прогрес в групата ми,
което за мен значи много. Благодаря на
инструкторите,
които споделиха ценния си опит с мен.
Искам да благодаря на всички, но със
сигурност ще пропусна някой, така че
моля ЦЕЛИЯТ ЕКИП НА БМВ КЛУБ БЪЛГАРИЯ,
който помогна тези два дни да станат
реалност.”
----------
„Срахотно
организиран добре подготвен екип от
фенове, готов да предаде знанията и
опита си на други фенове и всичко това
в духа на синьо бялата ни страст. Въпреки
дъжда първия ден всички успяхме да се
поизморим от каране, това беше ден за
запознаване с пистата за някой, за други
за припомняне, а за трети като мен за
откриване на нови траекторий, които
честно казано до сега не бях ползвал, а
се оказаха доста ефективни. Втория ден
си беше просото в джаза, здраво каране,
много усмивки, драстично подобрение на
времената на всички, насоки и съвети от
страна на инструкторите - момчета сигурно
е голяма тръпка да дадеш на някой ключа
към по доброто преминаване на пистата
и да видиш как той сам го постига.
Смея да твърдя, че съм присъствал на
повече от 10 професионални евента,
организирани директно от BMW AG и BMW BG, за
техни служители и клиенти, с бюджет
надхвърлящ стотици пъти бюджета на това
събитие, но то не им отстъпи нито по
организация, нито по професионализъм,
нито по атмосфера.
Щастлив съм, че бях част от този страхотен уикенд и чакам с нетърпение следващия трак дей организиран от БМВ Клуб България.”
----------
„Първоначалната
ми идея беше, чрез събитието BMW Track Day
Experience 2012 да си потренирам на воля и да
си практикувам техниката.
Е
да де, ама НЕ. Оказа се, че самоукото
нагаждане на карането ми е довело до
толкова вредни навици, който изобщо не
са правилни. Да не говориме, че по принцип
го знам карането с ляв крак и съм правил
разни експерименти, но след като ми
"светнахте"
крушката как, къде и защо се прави си се
получи работа. Резките движения май все
още не мога да си избия от главата, но
поне много ги омекотих.
Всички
който направихте това събитие реалност
- респект и успех в други такива начинания.
Прекарах
супер, накарах се, научих много и да се
надяваме това всичкото да го приложа в
бъдещите състезания.
Само не знам как ще се оправите на
следващото такова събитие, защото
предполагам интереса ще бъде огромен
...”
----------
Екипът на BMW Клуб България благодари на всички участници, за това, че станаха част от всичко това и го превърнаха в едно изключително емоционално и ползотворно събитие и Ви обещава, че ще се постарае да продължава да Ви радва с нови и все по-добри предизвикателства!
No comments:
Post a Comment